A
- Albala, K. (2007). The Banquet: Dining in the Great Courts of Late Renaissance Europe Albala. Urbana: University of Illinois Press.
- Anonym (1980). Navráceno životu: Výstava restaurátorských prací ze sbírek Uměleckoprůmyslového muzea duben – srpen 1980. Praha: Uměleckoprůmyslové muzeum.
- Arizpe-Schlosser, L., Amescua, C. (2013). Anthropological Perspectives on Intangible Cultural Heritage. New York: Springer.
- Aubry, F., Vandenbreeden, J., Bastin, C. et al. (1994). Le XIXe siècle en Belgique: Architecture et intérieurs. Bruxelles: Racine.
- Avery, V., Calaresu, M. (2020). Feast and Fast: The Art of Food in Europe, 1500–1800. London: Philip Wilson Publishers.
B
- Bačuvčík, R. (2012). Marketing kultury: Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: Verbum.
- Bachmann, K. (1992). Conservation Concerns: A Guide for Collectors and Curators. Washington, D. C.: Smithsonian Books.
- Bauerová, Z. (2015). Proti času: Konzervovanie-reštaurovanie v Československu 1918−1971. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová.
- Bäumlová, M., Černý, Z., Fišer, M. (2016). Obrazy Chebu: Ikonografie města od nejstarších vyobrazení do 20. století. Cheb: Muzeum Cheb a Galerie výtvarného umění.
- Antony Čekalová, S., Balášová, M., Belisová, N. (2017). Svět kachlových kamen: Kachle a kachlová kamna severozápadních Čech. Most: Oblastní muzeum v Mostě.
- Bell, E., Mangia, G., Taylor, S., Toraldo, M. L. (Eds.) (2019). The Organization of Craft Work: Identities, Meanings, and Materiality. New York, London: Routledge, Taylor & Francis Group.
- Beard, G. (1983). Stucco and Decorative Plasterwork in Europe. New York: Harper & Row.
- Beránek, J., Beránková, L., Čevonová, J., Macek, P., Patrný, M., Záhorka, J., Zahradník, P. (2015). Metodika stavebněhistorického průzkumu. Praha: NPÚ.
- Bertrand, J. (2005). Table of Styles: French Furniture in History. Brumath: Editions de l´Ermite.
- Booth, W. C., Colomb, G. G., Williams, J. M. (2016). The Craft of Research. Chicago, London: University of Chicago Press.
- Bosse, A. (2004). Savant graveur: Tours, vers 1604–1676. Paris: Bibliothèque nationale de France, Musée des beaux-arts de Tours
- Bosworth, M. (2018). Crafting Stories for Virtual Reality. London: Routledge.
- Briatte, F. (2002). Art et techniques du Parquet. [Dourdan]: Éditions Vial.
- Brosens, K., De Wit, Y. M. (2019). Tapestry Production & Conservation: 125 Years of De Wit, Royal Manufacturers of Tapestry. London/Turnhout: Harvey Miller Publishers.
- Budil, I., Šedivý, M. (2009). Metternich & jeho doba. Plzeň: Fakulta filozofická Západočeské univerzity.
C
- Cronin, M. A., Loewenstein, J. (2018). The Craft of Creativity. Stanford: Stanford Business Books.
- Crutchley, A. (2000). Tassel Making: Revealing the Secrets of How to Make the World's Most Gorgeous Fabric Decorations. London: Southwater.
D
- Dam, J. D. (2004). Delffse porceleyne: Dutch delftware 1620–1850. Zwolle: Waanders.
- Dirlam, M. (2013). Stavební truhlářství: tradice z pohledu dneška. Praha: Grada.
- Donzel, C., Marchal, S. (1992). L'art de la passementerie et sa contribution a l'histoire de la mode et de la decoration. Paris: Chêne.
- Dornbrach, P. (2013). Das Posamentier-Kunstgewerbe: Gründliche Anleitung. Herstellung sämmtlicher Möbelposamenten. Dresden: Fachbuchverlag.
- Dostál, P., Černá, J. a kol. (2014). Marketingové řízení památkových objektů. Praha: Ekopress.
E
- Edwards, V., Ellison, L. (2004). Corporate Property Management: Aligning Real Estate With Business Strategy. Oxford: Wiley-Blackwell.
- Eikelmann, R. (Ed.) (2009). Die Wittelsbacher und das Reich der Mitte: 400 Jahre China und Bayern. Müchen: Hirmer Verlag.
F
- Ferguson, W. J. (2013). Keepers of the Castle: Real Estate Executives on Leadership and Management. Washington, D.C.: Urban Land Institute.
- Fitch, J. M. (1990). Historic Preservation: Curatorial Management of the Built World. Charlottesville: University of Virginia Press.
G
- Gill, K., Eastop, D. (2011). Upholstery Conservation. London: Principles and Practices.
- Graef, A., Graef, M. (2007). Das Parkett: Vorlagen für massive und furnierte Parkettböden (Reprint 1899). Leipzig: Reprint-Verlag-Leipzig.
- Greenhalgh, P. (2002). The Persistence of Craft: The Applied Arts Today. New Brunswick: Rutgers University Press.
H
- Hackenschmidt, S., Engelhorn, K. (2011). Möbel als Medien: Beiträge zu einer Kulturgeschichte der Dinge (Kultur- und Medientheorie). Bielefeld: Transcript.
- Havlice, J., Kypta, J. et al. (2017). Gotické kachle z Jindřichova Hradce. Praha: NPÚ.
- Hertel, Ch. (2019). Siting China in Germany: Eighteenth-Century Chinoiserie and Its Modern Legacy. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
- Hráský, J. (1988). Pražští cínaři v 17.−19. století. Praha: Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze.
- Huber, A. M., Wacha, R. (2018). Parkettböden Kartause Mauerbach: Vom Dielenboden zum Tafelparkett. Historische Holzböden aus der Sammlung Kartause Mauerbach. Wien: BDA.
CH
- Chytil, K. (1887). O účelu a prostředcích umělecko-průmyslového musea. Praha: J. Otto.
K
- Kesel, W. de, Dhondt, G. (2002). Coromandel Lacquer Screens. Gent: SnoeckDucaju & Zoon.
- Kitty, A. (2020). The Art of Kintsugi: Learning the Japanese Craft of Beautiful Repair. Atglen: Schiffer Publishing Ltd.
- Knobloch, I. (Ed.) (2019). Odvaha a risk. Století designu v UPM. Praha: Uměleckoprůmyslové muzeum.
- Kubička, R., Zelinger, J. (2004). Výkladový slovník: malířství, grafika, restaurátorství. Praha: Grada.
- Kumai, C. (2019). Kincugi pro šťastný život: Japonské umění ke zlepšení mysli, těla a ducha. Praha: Euromedia Group.
L
- 2016. Las Descalzas et La Encarnacion. Hors-serie de Connaissance des Arts. Paris: Société Francaise de Promotion Artistique.
- Lehman, K., Fillis, I., Wickham, M. (2021). Exploring Cultural Value: Contemporary Issues for Theory and Practice. Bingley: Emerald Publishing Limited.
- van Lemmen ,H. (1997). Ceramiques De Delft. Arcueil: Anthese.
M
- Macek, P. (2009). Barevnost fasád. Průzkum, dokumentace, vyhodnocení a obnova exteriéru historických staveb. Praha: NPÚ.
- Massinelli, A. M. (1997). Scagliola: L'Arte della Pietra di Luna. Roma: Editalia.
- Misset, J.-C. (2000). Techniques picturales anciennes: Peintures décoratives et artistiques. Paris: Édicions Charles Massin.
- Morena, F. (2009). Chinoiserie: The Evolution of the Oriental Style in Italy from the 14th to the 19th Century. Firenze: Centro Di.
N
-
Nash, J. (1993). Crafts in the World Market: The Impact of Global Exchange on Middle American Artisans. New York: State University of New York Press.
- Navarro, T. (2019). Kintsugi: The Japanese Art of Embracing the Imperfect and Loving Your Flaws. Boulder: Sounds True.
P
- Patřičný, M. (2019). Velká kniha o dřevě. Praha: Euromedia Group.
- Perault, G. (2008). Dorure et polychromie sur bois. Dijon: Editions Faton.
- Pearce, J. L. (2016). Organizational Behavior: Real Research for Public and Nonprofit Managers. Irvine: Melvin & Leigh Publishers.
- Pierre, A. (1985). Initiation a la peinture polychrome d´Alsace. Strasbourg: Editions de la Nuee bleue.
- Pokorný, K., Matoušek, J. (2014). Mistři uměleckých řemesel. Praha: BB art.
R
- Rich, Ch., Mitchell, M., Ward, R. (1997). Stained Glass Basics: Techniques, Tools, Projects. New York: Sterling.
- Riello, G., Prasannan, P. (Eds.) (2012). The Spinning World: A Global History of Cotton Textiles, 1200-1850 (Pasold Studies in Textile History. New York: Oxford University Press
- Ripa, C. (2019). Ikonologie. Praha: Argo.
- Rivers, S., Pretzel, B., Faulkner, R. (Eds.) (2011). East Asian Lacquer: Material Culture, Science and Conservation. London: Archetype.
- Rivers, S., Umney, N. (2012). Rivers Conservation of Furniture (Routledge Series in Conservation and Museology). London: Taylor & Francis Publishing Services Ltd.
- Rowley, S. (1997). Craft and Contemporary Theory. St Leonards: Allen & Unwin.
S
- Santini, C. (2019). Kintsugi: Finding Strength in Imperfection. Kansas City: Andrews McMeel Publishing.
-
Sedláček, J. (1871). Řemeslo má zlaté dno: Ku povzbuzení mládeže a její přátel. Praha: B. Stýblo.
-
Schubert, A. (2014). Průzkum, dokumentace a inventarizace výplní okenních a dveřních otvorů. Praha: NPÚ.
-
Smith, L., Natsuko, A. (2009). Intangible Heritage (Key Issues in Cultural Heritage). London, New York: Routledge.
- Stiefel, B. L. Stiefel, Wells, J. C. (Eds.) (2014). Preservation Education: Sharing Best Practices and Finding Common Ground. Lebanon: University Press of New England.
Š
-
Šplíchal, V. (2007). Poselství dřeva: Most mezi minulostí, přítomností a budoucností. Historická paměť, svědectví, vize. Letohrad: Golempress.
-
Šrejberová, J. (Ed.) (2018). Kachle a kachlová kamna: Sborník příspěvků z mezinárodní konference k výstavě Svět kachlových kamen, Oblastní muzeum v Mostě, 19.–20. dubna 2018. Ofenkacheln und Kachelöfen: Sammelband der Beiträge der internationalen Konferenz zur Ausstellung Die Welt der Kachelöfen, Regionales Museum in Most, 19.–20. April 2018. Ústí nad Labem: Ústecký kraj.
T
- Tamisier-Vétois, T. et al. (2013). De bronze et de pierre dure: Un cadeau espagnol à Napoléon. Dijon: Faton.
-
Tulka, J. (2005). Povrchové úpravy materiálů. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta chemická.
U
- Učňová, M. (2019–2020). Co naše babičky uměly a na co my jsme zapomněli I., II. Praha: Česká televize.
V
-
Václavík, F. R. (2014). Průzkum, dokumentace a inventarizace architektonických prvků. Praha: NPÚ.
- Veselý, J. (2014). Měřická dokumentace historických staveb pro průzkum v památkové péči. Praha: NPÚ.
W
- Wallace, J. M. T. (Ed.) (2005). Tourism and Applied Anthropologists: Linking Theory and Practice. Arlington: National Association for the Practice of Anthropology.
- Westman, A. (2019). Fringe, Frog and Tassel. London: Philip Wilson Publishers.
- Woehrel, Ch. (2017). La peinture décorative dans le journal-manuel de peintures: Décors peints. Dourdan: Editions Vial.
- Wolski, Z. (2007). Parkieciarz: Podstawy wiedzy i praktyki zawodowej. Warszawa: Stowarzyszenie Parkieciarze Polscy.
Z
- Zamperini, A. (2007). Les Grotesques. Paris: Citadelles & Mazenod.